JPCR - Your coach for innovation

Kwalitatieve participatieve online marktonderzoeken op ons platform Vox Populi

scrolling
Ga terug naar diensten

« Ad-hoc » projecten of via toegewijde « Klantencommunities »

De methodes : verschillende methodes die kunnen worden gecombineerd in eenzelfde studie

Individueel :

  • Individuele online interviews
  • Online dagboeken met verbruik/aankoop, etnographie, klantenparcours

Collectief :

  • blogs/forums (combineren individuele antwoorden met interactie tussen deelnemers aan eenzelfde onderzoek)
  • « Co-creatie » communities
  • Online discussiegroepen / chat

     

B2C en B2B, alle sectoren, alle doelgroepen dus ook binnen bedrijven (employee satisfaction survey, innovation board met het personeel, …).

Onze methodologie voor kwalitatieve participatieve online marktonderzoeken (blogs, communities …) heeft veel troeven :

Kwaliteitsvolle en diepgaande antwoorden, rijkdom van de inzichten

Participatieve benadering : een mix tussen persoonlijke bedenkingen en interactie met de deelnemers (individueel EN collectief)

De deelnemers zijn bij hun thuis, in hun omgeving, de ervaring is dus authentieker. Biedt de kans om ook meer intieme onderwerpen aan te snijden.

Proximiteit van de ervaring, opportuniteit om deelnemers een opdracht toe te vertrouwen (bv. reportages, etno, shopper, klantendagboek, klantenparcours, reportages « on the go » (bv. media/reclame) … met foto’s, video’s ...

Opportuniteit om deelnemers creatieve opdrachten toe te vertrouwen (bv. collages) en hun ideeën verder te ontwikkelen dankzij een collaboratieve dynamiek

Aanpak op maat en verschillende toepassingen mogelijk : ‘gerichte’ projecten op korte termijn (bv. concepten van communicatie, platformen, apps, klantenervaringen testen … met bijzonder snelle resultaten) ; ‘brede’ projecten op 360° die waarneming, co-creatie en het testen van stimuli combineren (blog van 1 week en meer in functie van de thema’s die moeten worden behandeld)

Uitstekende kwaliteit-prijs verhouding. Rijkdom en haalbaarheid van de inzichten voor een aantrekkelijk budget.

Soepele termijnen, mogelijkheid om bijzonder snel een onderzoek op touw te zetten en onmiddellijk delen van haalbare resultaten met het team : in een recordtijd!

Conviviaal en ‘responsief’ platform met flexibiliteit voor de deelnemers die kunnen gebruik maken van hun PC, tablet of smartphone … voor nog meer rijkdom en interactie

Engagement/motivatie van de deelnemers via een ‘casting’ : diepgaande en gepersonaliseerde voorafgaande selectie

Ambachtelijke, gepersonaliseerde en gedetailleerde moderatie door senior moderators

Rijke en ludieke ervaring voor de deelnemers met vragen, opdrachten, interactie en convivialiteit op het platform (emoticons, multimedia, …)

Deelnemers kunnen multimedia materiaal uploaden (foto’s, video’s, …), grote rijkdom aan materiaal dat op die manier wordt ingezameld (bv. benadering, etnografie, co-creatie, …)

Flexibiliteit voor de deelnemers om zich te connecteren op het ogenblik dat voor hen het beste past (asychrone blog) waardoor de blog toegankelijk is voor alle doelgroepen en o

Connectie voor klanten en voor de interne teams : deze kunnen zoveel toegangen vragen als ze willen zodat ze de uitwisselingen live kunnen volgen

Samenstelling van een toegewijde « Klantencommunity » teneinde op doeltreffende en flexibile wijze korte luiken te organiseren binnen een korte termijn en kosteneffectief

Alle doelgroepen : consumenten, b2b, medewerkers